The following text is in Dutch, as the event was as well - apologies for any inconveniences caused. 

Hoe blijf je bij in de razendsnel ontwikkelende e-commercebranche? Deze vraag stond centraal tijdens het Shopping today event en Accenture Interactive was aanwezig om kennis te delen met het aanwezige publiek.

In de kennissessie over Experience-Driven Commerce is ingegaan op hoe je als bedrijf je merk onder de aandacht brengt, het pad van de klant naar een aankoop optimaliseert, waar je op moet letten bij het bepalen van een toekomstbestendige organisatiestrategie en wat de laatste ontwikkelingen en trends zijn op het gebied van Commerce. Deze uitdagingen staan ook centraal in de sessies van de expertgroep die het afgelopen half jaar plaats hebben gevonden als onderdeel van het Shopping Tomorrow programma, georganiseerd in samenwerking met Adobe. 

De andere kennissessie, Next Level E-commerce with Responsible AI, ging over hoe je Artificial Intelligence op zo’n manier toe kan passen binnen E-Commerce dat het bijdraagt aan een relevantere klantervaring, maar waarbij je ook voldoet aan de eisen van de klant en de wet als het gaat om het vergaren en verwerken van data. Want hoe je als bedrijf AI inzet voor een betere ervaring en hoe je communiceert over de voordelen voor de klant van het delen van data heeft impact op de mate waarin klanten bereid zijn om gegevens met je te delen en dus in welke mate je AI toe kan passen. Deze sessie en de expertgroep werd georganiseerd in samenwerking met Baker McKenzie.

Meer weten over Experience-Driven Commerce en E-Commerce with Responsible AI? Neem dan contact op en hou deze website in de gaten voor de BluePapers.

Page

Next Level E-commerce with Responsible AI

The 18th of June Accenture Interactive and Security, in collaboration with Baker McKenzie, hosted the first expert session of our theme ‘Next level E-commerce with Responsible AI’. In the Rotterdam Science Tower, experts shared their knowledge and experiences regarding the role of AI in optimizing the customer experience.