Een allesomvattende oplossing voor Salesforce-ondersteuning

In een voortdurend veranderende wereld, kan het onderhouden van je Salesforce implementatie een lastige klus zijn. Accenture heeft daarom het Salesforce Center of Excellence in Heerlen opgericht. Hier staat een toegewijd team van gecertificeerde Salesforce professionals klaar om jou te helpen bij elke uitdaging die je tegenkomt.
article-5029-salesforce-support-center-of-excellence-header.jpg

Er zijn veel bedrijven die worstelen met het zelfstandig onderhouden van hun Salesforce-oplossing. Dit is uiteraard geen verrassing. Salesforce is een zeer veelzijdig systeem, maar kan ook complex zijn. Het ondersteunen en onderhouden van zo’n systeem vereist zowel brede als diepgaande kennis. Het is moeilijk om dat soort technische expertise binnen jouw bedrijf te centraliseren en ook te behouden. Bovendien is het vinden van het juiste talent enorm lastig. Het vasthouden van talent is mogelijk nog moeilijker. Salesforce is momenteel tenslotte een ‘hot skill’. Churn hoort nu eenmaal bij het leven.

Tegelijkertijd kunnen veel bedrijven de kosten van het fulltime inzetten van één of meer Salesforce-ondersteuningsmedewerkers niet altijd op een consistente manier rechtvaardigen. Dit is voor jou een uitdaging: aan de ene kant moet jouw bedrijf betrouwbare toegang hebben tot ervaren specialisten die je kunnen helpen bij het navigeren door de complexiteit van jouw Salesforce-implementatie en ondersteuning bieden. Aan de andere kant is het vrijwel onmogelijk om dit op kosteneffectieve wijze intern te doen—met name voor het MKB.

Gelukkig hebben wij de oplossing. Via ons Salesforce Center of Excellence in Heerlen bieden we alles wat jouw bedrijf nodig heeft om Salesforce optimaal te benutten. Van het oplossen van incidenten, het wijzigen van de implementatie, tot probleemanalyses, omgevingsonderhoud, health-checks, training van personeel, softwaretests en innovatie-pilots—ons team staat klaar om jou te helpen.

To watch this video you need to accept marketing cookies

A better approach to Salesforce maintenance

Door de jaren heen hebben wij een breed scala aan Salesforce-implementaties onderhouden en ondersteund voor een even breed scala aan klanten. Hierdoor konden we de expertise en diepgaande kennis opbouwen die nodig was om ons Center of Excellence in Heerlen op te zetten, maar het liet ons ook zien waarom het CoE daadwerkelijk noodzakelijk was.

Veel ondersteuningsleveranciers van Salesforce vertrouwen op ad-hoc servicemodellen, vooral waar het MKB betreft. In onze ervaring laat die aanpak echter veel te wensen over, zowel wat betreft serviceniveaus als continuïteit van kwaliteit. Door het opzetten van ons Center of Excellence, kunnen we over de hele linie een consistente kwaliteit garanderen en onze toegewijde service aanbieden aan al onze klanten, waardoor we in wezen een betere waardepropositie creëren.

Salesforce support Center of Excellence - Man and woman meeting - by Accenture

Faciliteren van het overstappen naar Lightning Experience

Salesforce biedt twee verschillende gebruikersinterfaces: de oudere Salesforce Classic gebruikers-interface en de nieuwe gebruikersinterface van Lightning Experience. Momenteel bestaan ze naast elkaar, waardoor bedrijven de een of de ander kunnen gebruiken. Dat gezegd hebbende, nieuwe functies worden alleen ontwikkeld en vrijgegeven voor de nieuwe gebruikersinterface. Dit roept vragen op voor gebruikers, vooral over de kosten en gevolgen van het overschakelen naar de nieuwe gebruikersinterface.

Als antwoord op deze vragen hebben we middelen ontwikkeld waarmee we de omgeving van jouw bedrijf kunnen analyseren en een duidelijk beeld kunnen krijgen van de stappen die je moet nemen om over te schakelen naar de gebruikersinterface van Lightning Experience. Het proces is snel en veelomvattend, waardoor je een goed inzicht heeft in de kosten van uw eventuele overstap.

Controle houden op nieuwe releases en beveiligingsupdates 

Salesforce brengt drie keer per jaar nieuwe releases uit in zijn productieomgeving. Dit zorgt ervoor dat alle gebruikers met dezelfde versie werken, ongeacht hun branche. Preview-versies van deze nieuwe versies worden beschikbaar gesteld in Sandbox omgevingen vier tot vijf weken van tevoren, zodat bedrijven de nieuwe versie kunnen testen voordat ze worden vrijgegeven. Naast deze belangrijke updates publiceert Salesforce ook het hele jaar door kleinere beveiligingsupdates.

Salesforce support Center of Excellence - Woman monitoring and analyzing data - by Accenture

Hoewel deze updates zijn ontworpen om zo onopvallend mogelijk te zijn, kunnen ze desalniettemin van invloed zijn op jouw Salesforce-implementatie. Daarom houdt ons Center of Excellence elke nieuwe update bij, zodat we potentiële problemen proactief kunnen identificeren en aanpakken, zodat je je nergens zorgen over hoeft te maken.

Omgaan met datacorrecties en dataoptimalisatie

Het zo compact mogelijk houden van jouw Salesforce-database heeft zijn voordelen. Gegevensopslag is immers niet gratis. Dit is vooral relevant voor MKB’s die vaak proberen de kosten-batenverhouding van hun Salesforce-oplossingen te maximaliseren. Ons team kan u daarbij helpen door een breed scala aan datacorrecties en -optimalisaties aan te bieden. We kunnen jou helpen bepalen of het verstandig is om jouw gegevens op te schonen, een optimaal back-upschema vast te stellen en de algehele efficiëntie van uw gegevensopslag, naast andere interventies, te vergroten.

Je krijgt volledig toegang tot Accentures uitgebreide Salesforce-expertise.

Diepgaande technische ondersteuning

Ons vermogen om op elke schaal deskundige technische assistentie te bieden, is een van de grootste voordelen van het CoE in Heerlen. We hebben zowel de ervaring als de technische kennis die nodig is om elk facet van jouw Salesforce-implementatie te ondersteunen, ongeacht of je een interface probleem moet oplossen of nieuwe oplossingen naast jouw bestaande Salesforce-suite wilt implementeren. We zorgen er altijd voor dat je de uitkomst krijgt die je nodig hebt; geen uitdaging is te complex voor ons team om te hanteren.

Salesforce support Center of Excellence - Person solving complex tasks - by Accenture

‘Fast-Lane Greenfield’-implementaties voor MKB’s

Naast het bieden van gespecialiseerd onderhoud en ondersteuning, biedt ons Center of Excellence ook MKB-bedrijven de mogelijkheid om een breed scala aan Salesforce-oplossingen, zoals Sales Cloud, Services Cloud, Pardot, Community Cloud en Einstein, in ongelofelijk korte tijdsbestekken te implementeren. Dankzij ons unieke ‘Fast-Lane Greenfield’ implementatie-proces kunnen we projecten met een vaste scope binnen tien werkdagen volledig realiseren.

Wij kunnen een Salesforce-implementatie met een vast scope al binnen 10 werkdagen opleveren.

Met deze aanpak kunnen we de belangrijkste deliverables vooraf met nauwkeurigheid specificeren en stelt ons ook in staat om jou een correcte prijs te geven. Bovendien zorgt ons op capaciteit gebaseerde bedrijfsmodel ervoor dat we bijna onmiddellijk na het ontvangen van een groen licht aan de slag kunnen gaan met het implementatieproces. En zoals het geval is met onze onderhouds- en ondersteuningsservices, krijg je toegang tot de volledige breedte van Accenture's uitgebreide Salesforce-expertise.

Wat onderscheidt onze services?

Het Salesforce Center of Excellence in Heerlen biedt een diepgaande en brede expertise dat uniek is in Nederland. Maar ons vermogen om MKB-bedrijven ondersteuning op bedrijfsniveau te bieden tegen concurrerende prijzen, is slechts een van de factoren die ons onderscheidt:

Salesforce support Center of Excellence - Bearded man showing excellence - by Accenture

1. Op capaciteit gebaseerd servicemodel

Als klant bij ons Center of Excellence koop je alleen de capaciteit die jouw bedrijf nodig heeft en kan je vervolgens zelf bepalen hoe je deze gebruikt. Of je nu onze hulp nodig hebt bij het oplossen van incidenten, het aanbrengen van wijzigingen in jouw Salesforce-implementatie, het verwerken van datacorrecties of het hosten van trainingssessies, ons team zal voor je klaarstaan.

Ons team doet altijd exact wat hen gevraagd wordt te doen en ook zolang als dat nodig is.

2. Duidelijke service-level-agreements

Contact opnemen met ons team is eenvoudig. Er zijn drie kanalen die je kan gebruiken: neem telefonisch contact met ons op, stuur ons een e-mail of registreer jouw aanvraag rechtstreeks via de zelfbedieningsportal van de Salesforce-community. Zodra we uw zaak hebben ontvangen, gaan we aan de slag. En om ervoor te zorgen dat je altijd precies weet wanneer je resultaten kan verwachten, zullen we vooraf een duidelijke Service Level Agreement met jou vaststellen.

3. Daadwerkelijk lokaal ondersteunend personeel

Ons team is gevestigd in Nederland en vloeiend in zowel Nederlands als Engels. Dat maakt onze diensten toegankelijker vanuit lokaal oogpunt, met name voor MKB’s die korte lijnen op prijs stellen. Sterker nog, het feit dat we in Heerlen zijn gevestigd, maakt het voor ons mogelijk om directe on-site ondersteuning te bieden, indien nodig—overal in Nederland. En het stelt ons ook in een uitstekende positie om klanten in Duitsland en België te helpen.

Salesforce support Center of Excellence - Person solving complex tasks - by Accenture

Een geoptimaliseerde oplossing voor al uw Salesforce-uitdagingen

Ben je op zoek naar een gecentraliseerd team van Salesforce-experts die in staat zijn om diepgaande technische ondersteuning te bieden, waaronder services zoals het oplossen van incidenten, wijzigingen aanbrengen in de applicatie, uitvoeren van probleemanalyses, omgevingsonderhoud en health-checks, opleiding van personeel, innovatie-pilotsen softwaretests? Heb je een ondersteuningsdienst nodig die kan worden geschaald en op maat kan worden gemaakt om precies te leveren wat jouw bedrijf nodig heeft, wanneer je het nodig hebt?

Het Salesforce Center of Excellence in Heerlen is er om jouw bedrijf te helpen met eventuele Salesforce-gerelateerde vragen, problemen en wensen die je tegen kunt komen. We bieden een allesomvattende oplossing voor de uitdagingen die inherent zijn aan de implementatie, het onderhoud en de optimalisatie van Salesforce voor jouw dagelijkse activiteiten. Of je nu op zoek bent naar de snelst mogelijke manier om met het platform te werken of hulp nodig hebt bij het optimaal benutten van jouw Salesforce-implementatie, ons team staat voor je klaar.